Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с уредите на 156 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с уредите на 156 1.9 JTD

    Здравейте,

    При закупуването преди около месец 156 1.9 JTD установих, че трябва да се смени термостата, тъй като термометъра на водата не мръдваше грам. След смяната му обаче термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее. Закарах я на диагностика, от която разбрахме, че колата си загрява нормално и си държи 90 градуса, след като стигне 95 си включва перките и си пада на 90 и така си работи нормално. Казаха ми, че проблема най-вероятно е в самият термометър и не отчита правилно. Взех нов (втора употреба, работещ) пак от 1.9 JTD, тъй като ме посъветваха да е най-добре пак от същата кола. След подмяната му обаче, термометъра продължава да си качва над 90 градуса и стига 130те. Човекът, от който взех новият уред ми каза да проверя датчикът, но той си е съвсем наред. Термостата е чисто нов. Може ли някой, които е изпадал в подобна ситуация или има идея от къде може да е проблема да помогне.

    П.С. Другата седмица ще сменя вторият уред с друг пак работещ за да видим дали случайно и този не е наред. Тъй като хората от диагностиката ми казаха, че няма къде другаде да е проблема.

  • #2
    На новия термостат сложи стария датчик за да си решиш проблема. Не е от уредите
    sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

    Comment


    • #3
      И аз подкрепям мнението на колегата не е от уредите
      алфа ромео 156 тс

      Comment


      • #4
        При мен има подобен проблем, по уред температурата е малко над 50C а на диагностика си я показва вярна, 90 и на 95 се пускат перките. Пак на 156 1.9JTD.
        Alfa Romeo 156 2.4JTD+++ Alfa Romeo 156 1.9JTD+
        ex. Fiat Stilo 1.6 16v

        Comment


        • #5
          Пробвано е, проблема си остава същият.

          Comment


          • #6
            На студен мотор,като дадеш само контакт без да палиш стрелката на уреда какво показва? Пробвай да откачиш буксата на датчика и пак без да палиш (само дай контакт) виж стрелката, какво показва.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              На студен мотор,като дадеш само контакт без да палиш стрелката на уреда какво показва? Пробвай да откачиш буксата на датчика и пак без да палиш (само дай контакт) виж стрелката, какво показва.
              Не мръдва.

              Comment


              • #8
                Казваш, че стрелката отива на 130 и като загрее пада. Съпостави тези показания с измерената от ECU-то температура. Т.е при каква температура, измерена от ECU-то стрелката показва 130?
                Принципно такава висока температура стрелката може да покаже, ако има нежелана връзка между проводника между нея и датчика и шаси. Не е невъзможно в даден момент късото да е налично и като позагрее моторът, то да изчезва.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Казваш, че стрелката отива на 130 и като загрее пада. Съпостави тези показания с измерената от ECU-то температура. Т.е при каква температура, измерена от ECU-то стрелката показва 130?
                  Принципно такава висока температура стрелката може да покаже, ако има нежелана връзка между проводника между нея и датчика и шаси. Не е невъзможно в даден момент късото да е налично и като позагрее моторът, то да изчезва.
                  Никъде не казах, че отива ей така на 130 градуса и като загрее пада. Казах, че като е студен мотора и запали и си загрее си ги вдига чак до 130 градуса и не мръдва от там. При такива обстоятелства е направена диагностика и показва, че всъщност са 90 градуса. Когато тръгне да вдига над 95 реални градуса си се включват перките и си ги връща на 90 (данни от диагностиката, не от термометъра). Диагностиката не дава грешка нито на термостата, нито на датчика му - никъде. И двете са си наред. Старият термостат беше сдал багажа из цяло и въобще не отчиташе температура при него.

                  Comment


                  • #10
                    А температурния датчик как е сменял ли си го
                    алфа ромео 156 тс

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от just_marto Покажи съобщение
                      Никъде не казах, че отива ей така на 130 градуса и като загрее пада.....
                      В първия ти пост по темата прочетох следното:

                      "термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее"

                      Но явно нещо не съм разбрал.

                      Както и да е - Успех с отстраняването на проблема.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        В първия ти пост по темата прочетох следното:

                        "термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее"

                        Но явно нещо не съм разбрал.

                        Както и да е - Успех с отстраняването на проблема.
                        Моя грешка явно нещо съм се объркал докато съм обеснявал.

                        ---------- Post added at 09:45 ---------- Previous post was at 09:43 ----------

                        Първоначално публикувано от alfaromeo16vVarna Покажи съобщение
                        А температурния датчик как е сменял ли си го
                        Естествено, той е в комплекта на новият термостат.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от just_marto Покажи съобщение
                          Естествено, той е в комплекта на новият термостат.
                          Често новите датчици правят такива аномалии. Затова е хубаво да се оставя стария датчик на новия термостат.
                          Last edited by tonov; d.m.y г., 10:56.
                          sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от just_marto Покажи съобщение

                            Естествено, той е в комплекта на новият термостат.
                            Смени датчика.
                            Пишеш, че старият бил сдал багажа и не е отчитал температура. Проверявал ли си го и него на диагностика? Може просто да не се е вдигала стрелката заради постоянно отворения термостат и самият датчик да си е наред. Ако го пазиш, може да го сложиш за проба.
                            Last edited by tonov; d.m.y г., 11:00.
                            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                            Comment

                            Working...
                            X